Media Academy
Tijdens de Media Academy maken de deelnemers kennis met alle facetten van de media, online en offline. Vragen als: hoe betrouwbaar is het Achtuurjournaal?
Hoe sociaal zijn de social media? Wat is het belang van lichaamstaal bij het overbrengen van een bericht? zullen bestudeerd worden. De leerlingen gaan zelf een mediaproductie ontwerpen en doen ervaring op met verslaggeving en interviews houden. De Media Academy is een excellentieprogramma waar mediawijsheid, creativiteit en samenwerking centraal staan.
Aan het eind van de Media Academy kent de leerling verschillende concepten rondom media, de verschillende middelen die er zijn om nieuws te verspreiden, de werkzaamheden van de verschillende mediaberoepen en de procedures die komen kijken bij het maken van een nieuwsreportage. Praktische ervaring is tijdens deze lessen belangrijk en de scholieren zullen dan ook zelf aan het werk gaan met alle facetten die met deze onderwerpen te maken hebben. Natuurlijk is er ook aandacht voor samenwerking tussen leerlingen en zullen hun communicatieve vaardigheden geoefend worden. De lessen van de MediaAcademy zijn verdeeld over 20 weken die na elkaar of los van elkaar gevolgd kunnen worden.